yadakyar | بلاگ

yadakyar

ساخت وبلاگ
بررسی رانا

اطلاعات جامع خودرو رانا

خودروی "رانا" یکی از نمونه های طراحی شده و ساخت ایران است که از نمونه های جدید می باشد که از نمونه های خارجی برداشته شده است و با مکانیزم های داخلی طراحی می شود. این خودرو به محض ورود به بازار نظر بسیاری از مشتریان 206 اس دی را به خود جلب نمود و جون از نظر قیمت به صرفه تر بود و مدل ارتقا یافته ی 206 محسوب می شد، علاقمندان زیادی پیدا کرد. خط تولید آن با تاخیر شروع به فعالیت کرد اما در نتیجه یک خودروی باکیفیت توسط شرکت ایران خودرو در بازار عرضه شد. در این مقاله به ویژگی های خودروی رانا (Runna) می پردازیم.رانا در دو مدل "رانا LX" و "رانا EL" به بازار ارائه شده است.

طراحی و دیزاین داخلی خودرو رانا

برای "بررسی رانا" با ما در این مقاله همراه باشید.

محیط داخلی آن بسیار زیبا و لوکس طراحی شده است و کیفیت آپشن های داخلی آن نسبتا خوب و موفقیت آمیز هستند. تنها نکته ای که شاید به گونه ای می توانست بهتر باشد، مشکل کوچک بودن اتاقک پشتی ماشین است که در پژو 206 هم دیده می شد. جنس داشبورد و برخی ابزار نیز می توانست با کیفیت بهتری ارائه شود، اما به طور کلی این نمونه یک خودروی باکیفیت و موفق محسوب می شود.

طراحی خارجی خودرو رانا

ظاهر آن بسیار شیک و جذاب است که می توانید این زیبایی را با آپشن های اضافی مانند شیشه های دودی و اسپورت کردن ماشین بیشتر کنید. ظاهر آن شبیه به ماشین های خارجی است و تنها تفاوت آن با گژو 206 در چراغ های عقب و جلو است که نمای زیباتری دارد.

موتور اتوموبیل رانا

موتور کار شده در این اتوموبیل   TU5 است که یکی از موتور های سازگار و باکیفیت می باشد. در بسیاری از ماشین ها از این موتور استفاده می شود و از ویژگی های آن می توان به قدرت 16 ولت  و  CC1600 اشاره کرد. شتاب بسیار بالا، قدرت خوب و مصرف مناسب و به صرفه از دلایل محبوبیت این موتور هستند. این موتور در کنار بدنه ی سبک و طراحی عالی این خودرو بسیار چالاک عمل می کند و شتاب آن را بهبود می بخشد. ترمز محکم و دیسکی بودن چهار چرخ رانا رانندگی را برایتان به تفریحی سرگرم کننده تبدیل می کنند

رانا

تفاوت آن با اتوموبیل های دیگر

رانا دارای  دو مه شکن ذوذنقه ای  است و این امکان تناسب خوبی بین چراغ هایش برقرار می کند که در عین زیبایی، کیفیت آن را بالاتر می برداندازه ی سپر، صندوق و دیگر اجزاء در بهترین حالت خود قرار دارند و یک خودروی جمع و جور و پر شتاب را به شما تحویل می دهد

ترمز رانا

استفاده از فناوری ABS  و دیسکی بودن چهار چرخ رانا، عملکرد بهتری ارائه می دهند و امنیت خوبی دارد. ترمز محکم و با کیفیت است و می تواند  امنیت بالایی را برایتان برقرار کند.

شتاب خودروی رانا

طراحی مدرن، ترمز با کیفیت و محکم و بدنه ی سبک باعث می شوند شتاب این خودرو بسیار بالا باشد، بطوری که شتاب صفر تا صد آن 12 ثانیه است.

رانا

مصرف سوخت خودرو رانا

حجم باک رانا  50 لیتر است که در سوخت ترکیبی 6.9 لیتر، سوخت درون شهری 9 لیتر و برون شهری 5و7 لیتر مصرف دارد.

قیمت خودرو رانا

این خودرو نسبت به 206 اس قیمت به صرفه تری دارد و بیشتر جوانان اقدام به خرید آن می کند چرا که ظاهر زیبا و مدرنی دارد. همچنین موتور مورد استفاده در این خودرو در ایران یافت می شود و برای تعویض قطعات آن به مشکل بر نخواهید خورد.  

ویژگی های خودرو رانا

رانا

اسم محصول

ایران

کشور سازنده

1391

زمان طراحی خودرو

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ

نوع موتور  خودرو

1600 سی سی

حجم موتور

طبیعی

تنفس موتور اتوموبیل

دیفرانسیل جلویی خودرو

سیستم انتقال نیرو

108 اسب بخار در 5600 دور در هر دقیقه

حداکثر قدرت خودرو

142 نیوتن متر در هر 4000 دور در 1 دقیقه

حداکثر گشتاور

5 دنده دستی

جعبه دنده خودرو

12 ثانیه

شتاب خودرو

189 کیلومتر در هر ساعت

حداکثر سرعت خودرو

1109 کیلو گرم

وزن اتوموبیل

4292 طول آن است و 1655 عرض این ماشین می باشد و ارتفاع آن به 1456 می رسد.

ابعاد و اندازه خودرو

6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر

مصرف سوخت درون ترکیبی

50 لیتر

حجم باک

4 یورو

میزان استاندارد آلایندگی

ترمز این اتوموبیل از جلو دیسکی و از  عقب نیز محهز به همان دوربین  عقب دیسکی است.

قدرت ترمز

کیسه ی هوای سرنشینان لو فراهم است.

کیسه هوا

فرمان آن هیدرولیک است.

فرمان

 

yadakyarرانا,بررسی رانا,رانا LX,رانا EL,...
ما را در سایت yadakyar دنبال می کنید

نویسنده : mohammadreza fallah بازدید : 495 تاريخ : 3 مهر 1399 ساعت: 10:0 قبل از ظهر